Η Ευρωπαϊκή Ένωση αποφασίζει να δώσει μεγαλύτερη έμφαση στην ασφάλεια των υποδομών για τους ποδηλάτες.

Η Ευρωπαϊκή Οδηγία 2008/96/ΕΚ για τη διαχείριση της ασφάλειας των οδικών υποδομών, με στόχο την διασφάλιση και την τήρηση των αρχών οδικής ασφάλειας εντός Διευρωπαϊκού Οδικού Δικτύου, ως σήμερα, έδινε σαφή προτεραιότητα στην ασφάλεια των αυτοκινητιστών.

Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ποδηλατιστών (ECF), τα δύο τελευταία χρόνια, κατέβαλε μεγάλη προσπάθεια και συνεργάστηκε με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αλλά και Μέλη του Ευρωκοινοβουλίου προκειμένου να συμπεριληφθούν στην αναθεώρηση της οδηγίας οι ανάγκες ασφάλειας των ποδηλατιστών αλλά και των πεζών. Η ECF έδωσε έμφαση στο γεγονός ότι οι οδικές υποδομές αφορούν όλους τους χρήστες των δρόμων και κατέθεσε μια σειρά τεκμηριωμένων και αναλυτικών προτάσεων ενόψει της αναθεώρησης της οδηγίας.
Οι αλλαγές στην οδηγία 2008/96/ΕΚ που επετεύχθησαν κατόπιν συνεργασίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, του Συμβουλίου της ΕΕ και της Επιτροπής του Ευρωκοινοβουλίου για τις Μεταφορές και τον Τουρισμό, είναι σημαντικές και περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων:

– Τα Κράτη Μέλη θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τις ανάγκες των ποδηλατιστών καθώς επίσης και των πεζών και των μοτοσυκλετιστών για την υλοποίηση όλων των μέτρων ασφαλείας όπως υποδεικνύει η Ευρωπαϊκή Οδηγία.

– Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα παρέχει σαφή καθοδήγηση για τις προϋποθέσεις που αφορούν ευάλωτες ομάδες χρηστών οδικού δικτύου, σε στενή συνεργασία με ειδικούς από τα Κράτη Μέλη, ώστε τα ευρωπαϊκά κεφάλαια που διατίθενται για έργα υποδομών να επιβλέπονται ως προς την ασφάλεια που παρέχουν στους ποδηλάτες και ως προς τον βαθμό που ενθαρρύνουν ή βάζουν εμπόδιο στη χρήση του ποδηλάτου.
– Τα Κράτη Μέλη θα διασφαλίζουν ότι στην εκπαίδευση των νέων οδηγών θα συμπεριληφθούν κατηγορίες που θα αναφέρονται στους ποδηλάτες και στις ποδηλατικές υποδομές.

– Θα δοθεί έμφαση στην καταγραφή στατιστικών στοιχείων αναφορικά με την κυκλοφορία των ποδηλάτων και τις ποδηλατικές υποδομές, ώστε να δημιουργηθεί μια σταθερή βάση δεδομένων που θα βοηθήσει σε μελλοντικές λήψεις αποφάσεων και στρατηγικής.

Η Ευρωπαϊκή Οδηγία θα επεκταθεί σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους, πρωτεύοντες αλλά και μη-αστικούς δρόμους υπό ευρωπαϊκή χρηματοδότηση. Μετά από έρευνα που διεξήγαγε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, υπολογίζεται ότι τα νέα μέτρα θα σώσουν περίπου 3.200 ζωές, ενώ θα αποτρέψουν περισσότερες από 20.000 σοβαρές σωματικές βλάβες στην χρονική περίοδο 2020 – 2030.

Spread the love