Skip to content
Home » Πεζοδρομος κατα μηκος του Σηκουανα

Πεζοδρομος κατα μηκος του Σηκουανα

  • CFC 
pezodromos
Η Anne Hidalgo παρουσιάζει πλάνο αξίας 8 εκ. ευρώ με το οποίο θα αντικαταστήσει ένα αυτοκινητόδρομο με χώρο για πράσινο και πεζούς.

Κοινή λογική ονομάζεται σε απλά Ελληνικά, η απόφαση μίας Δημάρχου να μετατρέψει την πόλη της σε “παράδεισο” για τους πολίτες της. Και τι έχουν ανάγκη οι πολίτες; Χώρο να υπάρχουν! Χώρο για πράσινο και αναψυχή. Χώρο!
Το σχέδιο της Δημάρχου του Παρισιού είναι εξαιρετικά απλό στη σύλληψη αλλά τολμηρό στην υλοποίηση, καθώς αποτελεί μία ακόμη κίνηση στον “πόλεμο” που έχει ανοίξει η κυρία Hidalgo στη μόλυνση και τα αυτοκίνητα.

 | mbike.grΟ πολύβουος αυτοκινητόδρομος που τώρα καταλαμβάνει τη δεξιά πλευρά του ποταμιού της πόλης (αλήθεια δεν σκέφτηκαν ποτέ να το μπαζώσουν και να το κάνουν δρόμο; Θα ήταν εξαιρετική ιδέα) δίνει τη θέση του σε μια τεράστια έκταση με πράσινο, δέντρα, χώρο για τα παιδιά, για πεζούς και ποδηλάτες.

Από την Πλατεία της Βαστίλλης ως τον Πύργο του Άιφελ, πολίτες του Παρισίου και επισκέπτες θα έχουν πλέον την ευκαιρία να απολαμβάνουν την πόλη με άλλο μάτι…

Οι δημόσιες διαβουλεύσεις θα ξεκινήσουν τον Ιούνιο ώστε να ληφθεί η τελική απόφαση για το πόσο μεγάλο τμήμα του οδικού δικτύου θα κλείσει για τα αυτοκίνητα.

Ο προκάτοχος της κυρίας Hidalgo, Bertrand Delanoe, ήδη είχε πεζοδρομήσει τμήμα της αριστερής όχθης, ανάμεσα στο Pont Royal και το Pont d’ Alma, από το καλοκαίρι του 2013, μία κίνηση που είχε εξοργίσει τους αυτοκινητιστές αλλά είχε ενθουσιάσει τους πολίτες!

Η νέα δήλωση της Δημάρχου για την πεζοδρόμηση ενός δρόμου ταχείας κυκλοφορίας από τον οποίο – σε ώρα αιχμής – περνούν πάνω από 2.700 αυτοκίνητα την ώρα, βρήκε την αντίδραση της ομάδας “40 εκατομμύρια αυτοκινητιστές” οι οποίοι ήδη ξεκίνησαν on line ψηφοφορία αντιδρώντας στο έργο.

Η Δήμαρχος όμως επιμένει πως η προσπάθεια της μείωσης των αυτοκινήτων από τους δρόμους της πόλης παραμένει πρωταρχικό μέλημά της και αφορά ένα μεγάλο project για την πόλη το οποίο απαιτεί συγκεκριμένη φιλοσοφία. “Είναι ένα αστικό project, κάτι σχεδόν φιλοσοφικό το οποίο περιλαμβάνει την αντίληψη της πόλης με ένα τρόπο διαφορετικό από χώρο για χρήση από τα αυτοκίνητα”, δήλωσε η ίδια τονίζοντας πως η πεζοδρόμηση της όχθης του Σηκουάνα, επιθυμεί να είναι ένα από τα μεγαλύτερα έργα της θητείας της.

Η δεξιά όχθη, θα αποδοθεί στους πεζούς ύστερα από ένα μεγάλο φεστιβάλ – το ετήσιο Paris Plage Festival – στη διάρκεια του οποίου η όχθη του Σηκουάνα μετατρέπεται σε μια τεράστια παραλία – το καλοκαίρι του 2016.

Οι τεχνικοί του Δήμου, εξηγούν πως η πεζοδρόμηση της όχθης του Σηκουάνα θα μειώσει τα επίπεδα του διοξειδίου του αζώτου κατά 15% και φυσικά θα μειώσει σημαντικά το θόρυβο.

Από την άλλη, οι εκπρόσωποι των αυτοκινητιστών, δηλώνουν όπως πάντα, ότι το μέτρο θα προκαλέσει κυκλοφοριακό χάος στην πόλη. “Η αύξηση της κίνησης σε άλλα σημεία θα προκαλέσει ακόμη μεγαλύτερη μόλυνση και περισσότερο θόρυβο. Αναρωτιόμαστε πώς είναι δυνατόν η Δήμαρχος να σκέφτηκε πως κάτι τέτοιο θα μπορούσε να βοηθήσει την πόλη;” δηλώνουν έκπληκτοι οι εκπρόσωποι των “40 εκατομμύρια αυτοκινητιστές”.

Το εξαιρετικά φιλόδοξο αυτό σχέδιο περιλαμβάνει την πεζοδρόμηση του δρόμου Georges Pompidou από το τούνελ της Tuileries ως το τούνελ Henri IV, μία διαδρομή περίπου 5 χιλιομέτρων, η οποία θα απελευθερώσει έκταση 4.5 εκταρίων για πεζούς και ποδηλάτες.

Το δεύτερο πλάνο είναι να κλείσει ένα δρόμος περίπου 2 χιλιομέτρων, από το Chatelet ως το Pond de Sully, που θα δώσει 2.6 εκτάρια.

Οι πολίτες έχουν προσκληθεί να στείλουν τις δικές τους ιδέες πριν ξεκινήσει το έργο.

Πηγή: The Guardian.