Όποιος παρατηρήσει τη λίστα των 20 πιο φιλικών προς το ποδήλατο πόλεις, θα αντιληφθεί ότι περισσότερες από τις μισές βρίσκονται στην Βορειοδυτική Ευρώπη, και συγκεκριμένα στην Ολλανδία, Γαλλία, Γερμανία και Δανία. Παρόλα αυτά δεν γίνεται να παραμελήσουμε πόλεις με πολλές ποδηλατικές φιλοδοξίες που βρίσκονται σε όλον τον κόσμο, οι οποίες έχουν να επιδείξουν μεγάλη πρόοδο στην ανάπτυξη ποδηλατικών δικτύων.
Ουτρέχτη, Ολλανδία.
Παραδοσιακά οι πόλεις της Ολλανδίας δεν μπορούν να λείπουν από μια φιλική προς το ποδήλατο λίστα, και αφού το Άμστερνταμ πλέον είναι μια δεδομένα φιλική προς το ποδήλατο πόλη, κατευθυνόμαστε στην Ουτρέχτη, μια από τις πιο ποδηλατικές πόλεις παγκοσμίως. Στο κέντρο της πόλης παραπάνω από το 50% των μετακινήσεων γίνονται με ποδήλατο και πλέον οι αρχές κατασκευάζουν στο κέντρο της πόλης το μεγαλύτερο πάρκινγκ ποδηλάτων στον κόσμο. Η ποδηλασία αντιμετωπίζεται σαν φυσιολογικό κομμάτι της καθημερινότητας και οι ανεξάρτητοι ποδηλατοδρόμοι δημιουργούν τέτοιο αίσθημα ασφαλείας που σπάνια συναντάς ποδηλάτες με κράνος, ενώ εντυπωσιάζεσαι και από την ελευθερία και την αυτοπεποίθηση με την οποία ποδηλατούν μόνα τους μικρά παιδιά στο κέντρο της πόλης.
Σεβίλλη, Ισπανία
Η Σεβίλλη είναι η απάντηση σε όσους θεωρούν ότι η προώθηση και η χρήση ενοικιαζόμενων ποδηλάτων πόλης είναι υπερβολικά φιλόδοξη και μη εφαρμόσιμη. Το 2006 η διοίκηση της πόλης αναζητούσε μια λύση στο πρόβλημα της αποπνικτικής κίνησης που υπήρχε κάθε μέρα στην πόλη για τουλάχιστον 4 ώρες. Μετά από πολύμηνες προσπάθειες και κριτικές (ποιος θα έπαιρνε την απόφαση να μετακινηθεί στην πιο ζεστή περιοχή της Ευρώπης με ποδήλατο;) οι αρχές εγκατέστησαν ένα δίκτυο 80 χιλιομέτρων (το οποίο σήμερα έχει επεκταθεί στα 130 χιλιόμετρα) και δημιούργησαν το πρώτο δημοτικό σύστημα ενοικίασης ποδηλάτων, που ονομάζεται Sevici. Το αποτέλεσμα είναι ότι σε 6 χρόνια το ποσοστό μετακινήσεων με ποδήλατο αυξήθηκε από το 0,5% στο 7%.
Μοντρεάλ, Καναδά
Το Μόντρεαλ άρχισε να κατασκευάζει ποδηλατοδρόμους το 1980, γεγονός που το ξεχωρίζει ανάμεσα στις περισσότερες μη-φιλικές πόλεις της Βορείου Αμερικής. Σε μια περιοχή στην οποία το χειμώνα θερμοκρασίες πάνω από 10 βαθμούς Κελσίου θεωρούνται επικίνδυνα τροπικές συναντάς πάνω από 600 χιλιόμετρα ποδηλατοδρόμων και ένα δημοτικό σύστημα ενοικίασης ποδηλάτων (Bixi), το οποίο χρησιμοποιήθηκε σαν πρότυπο για την κατασκευή του συστήματος ενοικίασης ποδηλάτων στο Παρίσι και στο Λονδίνο. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν σημάδια βελτίωσης στην προώθηση του ποδηλάτου, καθώς μια έρευνα σημειώνει ότι παρόλο που παραπάνω από το 50% του ενήλικου πληθυσμού ποδηλατεί τουλάχιστον μια φόρα την εβδομάδα, μόνο το 2% των καθημερινών μετακινήσεων πραγματοποιούνται με αυτό.
Κοπεγχάγη , Δανία
Μια λίστα πόλεων φιλικών προς το ποδήλατο χωρίς τη συμμετοχή της Κοπεγχάγης θα ήταν ένα μεγάλο λάθος. Περισσότεροι από τους μισούς κατοίκους ποδηλατούν καθημερινά στη δουλειά ή στο σχολείο, γεγονός που δημιουργεί έναν ποδηλατικό πληθυσμό τουλάχιστον 650.000 ατόμων. Η εξερεύνηση της πόλης με ποδήλατο είναι μοναδική εμπειρία για τους τουρίστες, καθώς η παροχή ενοικιαζόμενων ποδηλάτων είναι πολύ εύκολη και η κυκλοφορία στην πόλη είναι απολύτως φιλική προς τον ποδηλάτη. Με το πλάτος των ανεξάρτητων ποδηλατικών γραμμών να φτάνει μέχρι και τα 3 μέτρα, η επίσημη ποδηλατική πρεσβεία της Δανίας όχι μόνο σκοπεύει σε περαιτέρω αύξηση της ποδηλατικής χρήσης στην ίδια την πόλη, αλλά επιχειρεί να μεταδώσει την τεχνογνωσία της πόλης στο εξωτερικό με σκοπό να εμπνεύσει και άλλες πόλεις.