Η δημιουργία υποδομής ποδηλάτου συνεπάγεται ανακατανομή του χώρου του δρόμου μεταξύ των διαφόρων χρηστών. Για να γίνει αυτό απαιτείται – εκτός από πολιτική απόφαση – στρατηγική, υψηλή τεχνογνωσία, σωστή προετοιμασία σε επίπεδο νομοθετικό, ολοκληρωμένες μελέτες, προσαρμογή της διοικητικής οργάνωσης της τοπικής αυτοδιοίκησης στα νέα δεδομένα και σωστή επικοινωνία με τους πολίτες.
Η ολοκαίνουργια έκδοση του οργανισμού “Πόλεις για Ποδήλατο” με τίτλο ” Ποδήλατο στις Ελληνικές Πόλεις: Προτάσεις προς τις δημοτικές αρχές” έχει ως στόχο να προσφέρει στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, τα εργαλεία εκείνα που θα διευκολύνουν τη λήψη αποφάσεων αλλά και τη δημιουργία ολοκληρωμένης στρατηγικής σε σχέση με την ένταξη του ποδηλάτου στις σύγχρονες πόλεις.
Οι συγγραφείς του βιβλίου, Θάνος Βλαστός και ο Ευθύμιος Μπακογιάννης, μέσα από δεκαετίας επιστημονικής και μελετητικής εμπειρίας και με έντονο και ουσιαστικό ενδιαφέρον για τη βιώσιμη κινητικότητα, καταγράφουν τα βήματα εκείνα που θα πρέπει να ακολουθήσει η Τοπική Αυτοδιοίκηση προκειμένου να στραφεί σε μια πολιτική βιώσιμης κινητικότητας, εντάσσοντας τις πολιτικές για το ποδήλατο στη στρατηγική της προκειμένου, τελικά, να υλοποιήσει τις πολιτικές αυτές. Και, με τον τρόπο αυτό, προσφέρουν ένα πολύτιμο εργαλείο δουλειάς αλλά και μια πηγή έμπνευσης στη δημοτική αρχή.
Το βιβλίο ” Ποδήλατο στις Ελληνικές Πόλεις: Προτάσεις προς τις δημοτικές αρχές”, αποτελεί μία έκδοση του ΜΚΟ “Πόλεις για Ποδήλατο” και υλοποιήθηκε με την ευγενική χορηγία του ιδρύματος Ωνάση.