Skip to content
Home » ΠΟΔΗΛΑΤΕΣ ΟΙ ΝΕΟΙ ΕΥΡΩΒΟΥΛΕΥΤΕΣ

ΠΟΔΗΛΑΤΕΣ ΟΙ ΝΕΟΙ ΕΥΡΩΒΟΥΛΕΥΤΕΣ

  • CFC 

Ο οργανισμός European Cyclists Federation πραγματοποίησε μια έρευνα, την οποία απεύθυνε στους υποψήφιους ευρωβουλευτές με σκοπό να εντοπίσει τις ποδηλατικές τους γνώσεις, καθώς και την ποδηλατική τους ευαισθησία. Μπορεί το νέο ευρωκοινοβούλιο να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των Ευρωπαίων ποδηλατών, και ακόμα πιο συγκεκριμένα υπάρχει προδιάθεση και ενδιαφέρον από τους ευρωβουλευτές για την ανάπτυξη του ποδηλάτου στην Ευρώπη;

mep-SURVEY-COVER

16% των ερωτηθέντων δεν έχουν κάνει ποδήλατο ποτέ, 40% λίγες φορές κάθε μήνα, 34% τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα. Τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά γιατί τα ποσοστά αυτά θα αυξηθούν όταν οι ευρωβουλευτές ξεκινήσουν τη θητεία τους στις Βρυξέλλες.

Ποία χώρα όμως έχει υποψήφιους ευρωβουλευτές φιλικά προσκείμενους στο ποδήλατο;

Τα πρωτεία κατέχουν φυσικά οι Δανοί και οι Ολλανδοί υποψήφιοι, αλλά αυτό ήταν αναμενόμενο λόγω της ποδηλατικής κουλτούρας που επικρατεί σε αυτές τις χώρες. Υποψήφιοι από τη Φιλανδία, την Πολωνία και τη Λετονία ποδηλατούν συχνά, σε αντίθεση με τους υποψήφιους από την Εσθονία, την Τσεχία και την Κύπρο που ποδηλατούν λιγότερο από μια φορά την εβδομάδα.

Τα στοιχεία των απαντήσεων ομαδοποιήθηκαν, εκτός από εθνικά, και βάση πολιτικής παράταξης που εκπροσωπούσε ο κάθε υποψήφιος. Οι διαφορές δεν είναι έντονες, με βασική διαφορά το γεγονός ότι οι περισσότεροι ποδηλάτες βρίσκονται στο Ευρωπαϊκό Κόμμα των Πρασίνων και την Ευρωπαϊκή Αριστερά και οι λιγότεροι ποδηλάτες στους φιλελεύθερους.  

Στην ουσία όμως ο σκοπός της έρευνας δεν ήταν να μετρήσει τους ποδηλάτες και τους μη, αλλά τους θετικά προσκείμενους στο ποδήλατο ευρωβουλευτές και τους μη. 6 από τις 10 προτάσεις στις οποίες ζητήθηκε η άποψη των ευρωβουλευτών βρήκαν θερμή υποστήριξη, ειδικά σε θέματα που σχετίζονται με ποδηλατικά δίκτυα, ασφάλεια, καθώς και με τη σύνδεση της υγείας και του ποδηλάτου στις πολιτικές αποφάσεις.

Οι απόψεις των υποψηφίων ποίκιλαν, ανάλογα και με την πολιτική τους προέλευση. Για παράδειγμα η πρόταση για τη δημιουργία Ευρωπαϊκού Πλάνου δράσης μέχρι το 2019 αντιμετωπίστηκε θετικά από το 92% των υποψηφίων, με εξαίρεση σημεία όπως η τοποθέτηση του ποδηλάτου σε ισάξιο σημείο με τα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς, η οποία υποστηρίχτηκε μόνο από το 66% του κόμματος των φιλελευθέρων και από το 100% της Ευρωπαϊκής Αριστεράς!

Ένα άλλο σημείο της έρευνας, το οποίο ανέφερε την δυνατότητα υποχρεωτικής συλλογής στοιχείων για τη χρήση του ποδηλάτου, κατέληξε να είναι εξαιρετικά αμφιλεγόμενο. Το 1/4 των ερωτηθέντων δεν συμφώνησε, με το ποσοστό να ανεβαίνει σχεδόν στο 1/2 στους φιλελεύθερους. Έτσι, παρόλο που υπάρχουν επίσημες μετρήσεις για τα αμάξια, τα λεωφορεία, ακόμα και τα αεροπλάνα, δεν προωθήθηκε μια μαζική μέτρηση και για τα ποδήλατα στην Ευρώπη.

IcycleEUR1-580x448

Οι προσωπικές απαντήσεις των υποψηφίων, με μια γενικότερη προσέγγιση, έδειξαν ότι οι Ευρωπαϊκή Αριστερά και οι το Ευρωπαϊκό κόμμα των πρασίνων είναι οι πιο φιλικά προσκείμενοι στο ποδήλατο, σε αντίθεση με τους φιλελεύθερους. 

Συνοπτικά, οι απαντήσεις των 364 υποψηφίων έδειξαν μια θετική προσέγγιση απέναντι στο ποδήλατο, είτε σαν μέσο μεταφοράς είτε σαν μέσο αναψυχής.

Ο γενικότερος σκοπός όμως είναι να προταθούν και να δημιουργηθούν πολιτικές μεταφοράς πιο δίκαιες απέναντι στους ποδηλάτες.

Δείτε περισσότερα εδώ

ΠΗΓΗ: www.ecf.com/news/will-you-cycle-to-the-hemicycle-mep-candidate-survey-2-0/#sthash.ktgDAU9B.dpuf