Skip to content
Home » ΤΟ ΠΑΡΙΣΙ ΕΠΕΝΔΥΕΙ ΣΤΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ

ΤΟ ΠΑΡΙΣΙ ΕΠΕΝΔΥΕΙ ΣΤΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ

  • CFC 

1417971990630

Ενώ το Σίδνεϊ επιχειρεί να αυξήσει το χώρο για τα αυτοκίνητα έναντι του χώρου που ήδη χρησιμοποιούν οι πεζοί, οι ευρωπαϊκές πόλεις επιλέγουν πιο φιλικά προς το πεζό πλάνα. Η δήμαρχος του Παρισιού ανακοίνωσε πρόσφατα ένα πλάνο για τη μείωση του καυσαερίου και της κίνησης στην πόλη, μετατρέποντας το ιστορικό κέντρο σε ζώνη πεζοδρομημένων δρόμων. Το πλάνο προβλέπει ότι στο κέντρο της πόλης, εκτός από τα ποδήλατα, τα λεωφορεία και τα ταξί, θα κυκλοφορούν μόνο τα οχήματα των κατοίκων του κέντρου, τα οχήματα διανομής και τα οχήματα εκτάκτου ανάγκης. Το πλάνο θα ξεκινήσει να λειτουργεί πιλοτικά τα σαββατοκύριακα, με προοπτική να επεκταθεί η λειτουργία του και σε ημέρες εντός της εβδομάδας.

Η δήμαρχος επίσης ανακοίνωσε ότι ο αριθμός των ποδηλατοδρόμων θα διπλασιαστεί μέχρι το 2020, καθώς προβλέπεται η εφαρμογή ενός σχεδίου ανάπτυξης του ποδηλάτου κόστους 100 εκατομμυρίων ευρώ, σε αντίθεση με την κωλυσιεργία των ποδηλατικών πλάνων του Σίδνεϊ. Επίσης ανακοίνωσε την επιθυμία της για ανάπτυξη συστήματος ενοικίασης ηλεκτρικών ποδηλάτων.

1417971990630 (1)Το κεντρικό Παρίσι έχει υψηλή πυκνότητα πληθυσμού (για τα ευρωπαϊκά δεδομένα) και οι τουρίστες που το επισκέπτονται ξαφνιάζονται συχνά από την κίνηση που παρατηρούν στους δρόμους γύρω από τα ιστορικά μνημεία της πιο δημοφιλής πόλης στον κόσμο.

Στην πόλη επίσης η ατμόσφαιρα αρκετές ημέρες επιβαρύνεται από έντονο καυσαέριο, γεγονός που αντιμετωπίζεται από τους αρμόδιους με προσωρινή μείωση των ορίων ταχύτητας των μηχανών και απαγόρευση της αύξησης της ταχύτητας των οχημάτων.

Η δήμαρχος, κ.Hidalgo δήλωσε πως θα ήθελε μέχρι το 2020 να μειώσει δραστικά τον αριθμό των diesel αυτοκινήτων που κινούνται σε κάποιους από τους πιο μολυσμένους δρόμους του Παρισιού, όπως το Champs Élysées. Ένα δοκιμαστικό μέτρο που πρότεινε ήταν να επιτραπεί σταδιακά η πρόσβαση σε βασικές αρτηρίες του κέντρου μόνο οχημάτων με μειωμένη εκπομπή αερίων. Άλλωστε η δήμαρχος δήλωσε ότι σήμερα το 60% των κατοίκων του Παρισιού δεν έχει το δικό του όχημα, ενώ το 2011 το ποσοστό αυτό ήταν 40%.

Προτείνοντας μια σειρά από μέτρα για τη μείωση της ρύπανσης, η κ. Hidalgo συνεχίζει τις προσπάθειες του προκατόχου της, του πρώην δημάρχου του Παρισιού Bertrand Delanoe, ο οποίος σε μια προσπάθεια να κάνει την πόλη πιο βιώσιμη υπερασπίστηκε τα συστήματα ενοικίασης ποδηλάτων και αυτοκινήτων, επέκτεινε τις λεωφορειολωρίδες και τους ποδηλατοδρόμους και μείωσε τα όρια ταχύτητας. 

Σύμφωνα με μια δημοσκόπηση περίπου το 84% των κατοίκων του Παρισιού θεωρεί ότι η καταπολέμηση της ρύπανσης είναι βασική προτεραιότητα και το 54% υποστηρίζει την απαγόρευση οχημάτων diesel στην πόλη έως το 2020.

Άλλωστε μεγάλες πόλεις όπως το Λονδίνο, η Ρώμη και η Νέα Υόρκη προσπαθούν επίσης να μειώσουν την εξάρτησή τους από τα αυτοκίνητα, πεζοδρομώντας κεντρικούς δρόμους ή χρεώνοντας όσους οδηγούς επιθυμούν να μετακινηθούν με το αμάξι τους στα κέντρα των πόλεων.

ΠΗΓΗ