Το ποδήλατο στην εποχή του Κορωνοϊού
Από τον Σπύρο Παπαγεωργίου
Βιώνουμε μια περίοδο πρωτόγνωρη και αρκετά επικίνδυνη. Κανείς δεν ξέρει πώς θα εξελιχθεί και πόσο θα διαρκέσει και το μόνο σίγουρο είναι πως για να αντιμετωπίσουμε την κατάσταση, σε όλα τα επίπεδα, εκείνο που χρειάζεται πάνω απ’ όλα είναι κοινή λογική! Και υπευθυνότητα.
Και δυστυχώς, όταν είμαστε “κολλημένοι” με κάτι – και ποιος ποδηλάτης δεν είναι – η κοινή λογική συνεχώς ξιφομαχεί με το πάθος. Συχνά με δυσάρεστα αποτελέσματα…
Με δεδομένο ότι όλοι αγαπάμε το ποδήλατο, είναι φυσικό να μας απασχολεί το τι πρέπει να κάνουμε με την “αγάπη” μας αυτή. Ποια θα είναι η αντιμετώπισή μας στο θέμα ποδήλατο και κορονοϊός.
Μια που το ποδήλατο έχει πολλές εκφάνσεις – μετακίνηση, αναψυχή, άθληση – πρέπει να το αντιμετωπίσουμε χωριστά σε κάθε περίπτωση αλλά πάντα με προτεραιότητα στην ευθύνη μας ως πολίτες.
Τα δεδομένα
Τα δεδομένα που έχουμε αυτή τη στιγμή είναι τα εξής:
- Δεν πρέπει με οποιοδήποτε τρόπο να επιβαρύνουμε το σύστημα υγείας
- Δεν πρέπει να σχηματίζουμε ομάδες
- Δεν πρέπει να διακινδυνεύουμε να μεταδώσουμε τον ιό σε άλλους
- Είναι καλό να αποφεύγουμε τα μέσα μαζικής μεταφοράς
- Πρέπει να παραμένουμε σε καλή ψυχολογική και φυσική κατάσταση
- Πρέπει να μένουμε σπίτι!Επίσης να μην ξεχνάμε ότι:
Κάθε φορά που βγαίνουμε από το σπίτι ακουμπάμε πόμολα, πόρτες, τοίχους κλπ.
Μπορεί να έχουμε ένα μικρό ή μεγάλο ατύχημα στη διάρκεια της εξόδου αυτής
Μπορεί άθελά μας να έρθουμε σε επαφή με κάποιον άλλο
Με ποδήλατο για μετακίνηση αλλά πάντα μοναχικά και όχι σε παρέες!
Με βάση τα παραπάνω, αν πρέπει κανείς να μετακινηθεί – αν είναι ανάγκη ή υποχρέωσή του για κάποιο λόγο – καλύτερα να το κάνει με ποδήλατο παρά με λεωφορείο, ταξί ή μετρό.
Σε αυτή την περίπτωση όμως πρέπει να ελαχιστοποιήσει την πιθανότητα να έχει κάποιο ατύχημα.
Πρέπει δηλαδή το ποδήλατό του να είναι σε άρτια κατάσταση, τα ελαστικά καινούργια και σωστά φουσκωμένα και ο ίδιος να αποφεύγει να χρησιμοποιεί μεγάλες οδικές αρτηρίες όπου τα αυτοκίνητα αναπτύσσουν ταχύτητες.
Πρέπει επίσης να προσέχει ακόμη περισσότερο απ’ όσο συνήθως για κακοτεχνίες στους δρόμους και οπωσδήποτε να διατηρεί μια σχετικά χαμηλή ταχύτητα.
Αν κυκλοφορεί βράδυ να έχει φώτα στο ποδήλατο και πάντα να προσέχει!
Συνολικά η χρήση του ποδηλάτου ως μέσου μετακίνησης – επαναλαμβάνω, όταν η μετακίνηση είναι απολύτως απαραίτητη – είναι προτιμότερη από τη χρήση μέσων μαζικής μεταφοράς.
Αρκεί φυσικά να μην το κάνουμε ως “παρεάκια” αλλά ο καθένας μόνος του και με την προσοχή που αναφέραμε πιο πάνω.
Το ποδήλατο ως μέσο αναψυχής
Η σύσταση της πολιτείας είναι: “μένουμε σπίτι”. Άρα λοιπόν, καλύτερα να αναζητήσουμε άλλους τρόπους αναψυχής, μέσα στο σπίτι! Και να μείνουμε σπίτι!
Προτού φτάσουμε και για να μην φτάσουμε σε καταστάσεις Ιταλίας και Ισπανίας όπου το ποδήλατο έχει πλέον απαγορευτεί, ας μείνουμε σπίτι!
Μπορούμε να δούμε ταινίες με ποδήλατο, βίντεο από τον Γύρο Γαλλίας ή το Γύρο της Φλάνδρας, να κάνουμε το πιο προσεχτικό πλύσιμο στο ποδήλατό μας που έχουμε κάνει ποτέ, τον πιο λεπτομερή τεχνικό έλεγχο και ας μείνουμε σπίτι!
Μπορούμε να καθαρίσουμε εκείνη τη ρημάδα την αλυσίδα – που μονίμως την αφήνουμε για την επόμενη φορά αλλά και να ταχτοποιήσουμε τον εξοπλισμό μας, να καθαρίσουμε τα παπούτσια ή να φροντίσουμε τα αξεσουάρ μας, μένοντας σπίτι!
Και βέβαια μπορούμε να αρχίσουμε να χαζεύουμε όλα εκείνα τα “απολύτως χρήσιμα” αξεσουάρ που πρέπει οπωσδήποτε να αποκτήσουμε! Ή να αναζητήσουμε το επόμενο ποδήλατό μας!
Μη μου πείτε πως αυτό δεν είναι χαρά; Και μένουμε και σπίτι!
Το ποδήλατο ως μέσο άθλησης
Και πάλι θα αναφερθούμε στο “μένουμε σπίτι”. Αυτή είναι η ιδέα και αυτή είναι η ανάγκη τη δεδομένη στιγμή.
Πιστέψτε με, αν ακόμα και αναβάτες επαγγελματικών ομάδων με συμβόλαια εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ δεν βγαίνουν για προπόνηση, μπορούμε κι εμείς. Και έτσι κι αλλιώς, όταν ξαναγίνει Γύρος Ιταλίας κάποιος άλλος θα τον κερδίσει και κανείς από μας. Το υπογράφω!
Άρα, καλύτερα να αναζητήσουμε άλλους τρόπους άθλησης, που υπάρχουν και μάλιστα είναι εξαιρετικά αποτελεσματικοί.
Ας δούμε τις εναλλακτικές μας λοιπόν αντί για ποδήλατο στο δρόμο ή στο βουνό:
Ευκαιρίες για άθληση σε εσωτερικό χώρο
Το προπονητήριο αποτελεί την πρώτη και προφανή επιλογή. Ακόμα κι αν δεν έχετε προπονητήριο είναι ευκαιρία να αποκτήσετε. Θα είναι μια από τις καλύτερες επενδύσεις που έχετε κάνει για το ποδήλατο.
Είτε επιλέξετε ένα απλό μοντέλο, όπως το Elite Novo mag elastogel ή – προκειμένου να απολαμβάνετε τα πλεονεκτήματα ενός smart trainer, κάποιο μοντέλο όπως το Elite Qubo Power Smart B+.
Υπάρχει επίσης η δυνατότητα να ασχοληθείτε με την ενδυνάμωση κορμού και ποδιών στο σπίτι. Η αύξηση της δύναμης, της ευλυγισίας και η ενδυνάμωση του κορμού είναι στοιχεία πρωταρχικής σημασίας για την αύξηση της απόδοσης στο ποδήλατο.
Και ναι, αν ζούμε σε κανονικές συνθήκες και έξω είναι χαρά θεού, ποιός θέλει να κάνει πους άπς, κοιλιακούς και πλανκς αν μπορεί να κάνει ποδήλατο. Ή… βαρετές διατάσεις;
Όμως, τώρα, δεν ζούμε σε κανονικές συνθήκες οπότε, ας αφήσουμε τη γκρίνια κι ας πιάσουμε τα πλάνκς. Και μετά – κτήνη κανονικά – όταν όλα περάσουν, ας βγούμε στο δρόμο δυνατοί και άνετοι!
Θα μείνω σπίτι!
Υπάρχουν σίγουρα διαφορετικές προσεγγίσεις στο θέμα και μας έχει απασχολήσει ιδιαιτέρως, όπως κι εσάς. Το θέμα ποδήλατο και κορονοϊός δεν είναι απλό.
Υπάρχει η λογική της ευεξίας που δίνει η άσκηση και η βελτίωση της φυσικής κατάστασης. Δυστυχώς δεν έχουμε επίσημη γνώμη της πολιτείας για το θέμα, γι’ αυτό και εκφράζουμε την προσωπική μας γνώμη, με κάθε επιφύλαξη και βασισμένη στην κοινή λογική και το αίσθημα ευθύνης.
Έτσι κι αλλιώς οι εξελίξεις είναι ραγδαίες και σύντομα θα έχουμε περισσότερα νέα για το θέμα.
Αυτό που προέχει τη δεδομένη στιγμή είναι όχι οι προσωπικές μας ανάγκες ή οι επιθυμίες μας αλλά το πώς θα περιοριστεί ο ιός. Και αν, για να γίνει αυτό, πρέπει να μην κυκλοφορούμε, δεν θα κυκλοφορούμε. Με κανένα μέσο.