Μεταπηδήστε στο περιεχόμενο
Home » Το Άμστερνταμ επεκτείνει τη χρήση έξυπνων ετικετών για τη στάθμευση ποδηλάτων

Το Άμστερνταμ επεκτείνει τη χρήση έξυπνων ετικετών για τη στάθμευση ποδηλάτων

  • CFC 

Η Πόλη του Άμστερνταμ και ο Ολλανδικός οργανισμός σιδηροδρόμων NS σχεδίασαν μια ετικέτα με barcode για το ποδήλατο που κάνει πιο εύκολο τη στάθμευση ποδηλάτων σε σταθμούς τρένου και δημοτικά πάρκινγκ ποδηλάτων.

Κείμενο: Ellen Van Wingerden

Η υπηρεσία, η οποία ήδη λειτουργεί στο σταθμό Amstel, θα επεκταθεί άμεσα σε ακόμα 3 σταθμούς στο πλαίσιο της προσπάθειας να απλοποιήσουν την διαδικασία της στάθμευσης ποδηλάτων στην Ολλανδική πρωτεύουσα. Ποδηλάτες με μια συνδρομή στάθμευσης ποδηλάτου μπορούν να αποκτήσουν την ετικέτα δωρεάν στο χώρο στάθμευσης, ενώ τα συλλεχθέντα δεδομένα θα χρησιμοποιηθούν για την βελτίωση της υπηρεσίας.

«Συλλέγουμε μόνο δεδομένα κατά το check in/check out για να βελτιώσουμε το σύστημα – δεν θα γίνει συλλογή άλλων στοιχείων» δήλωσε στη Cities Today ο Wouter Keuning, εκπρόσωπος της Πόλης του Άμστερνταμ. Οι πύλες στους χώρους στάθμευσης θα αναγνωρίζουν αυτόματα την ετικέτα έτσι ώστε οι χρήστες να μπορούν να περάσουν κατευθείαν τη μπάρα.

Επιτυχημένα δοκιμαστικά

Η ετικέτα για το ποδήλατο και οι ζώνες check in/check out δοκιμάστηκαν ήδη από επιβάτες τρένου στις γειτονικές πόλεις Breda και Harderwijk και σύμφωνα με το Keuning οι δοκιμές είχαν ως αποτέλεσμα μικρότερες ουρές σε ώρες ακμής. Προς το παρόν οι ποδηλάτες μπορούν να κάνουν check in/check out με την χρεωστική τους κάρτα ή με την κάρτα ov ( μια ανέπαφη έξυπνη κάρτα για τα ΜΜΜ που χρησιμοποιείται στην Ολλανδία). Το πρώτο 24ώρο είναι δωρεάν και ύστερα στοιχίζει 1,25 € το 24ώρο. Συμφωνά με τις αρχές της πόλης, το αυτόματο check in θα εφαρμοστεί τα επόμενα χρόνια σε όλο και περισσότερους χώρους στάθμευσης ποδηλάτων.

Flower power

Τον Οκτώβριο του 2020 ο δήμος άρχισε να τοποθετεί ξύλινες γλάστρες με φυτά και λουλούδια στα πολυσύχναστα γεφύρια για να αποτρέψει τη τοποθέτηση ποδηλάτων. Υπήρχαν ανησυχίες ότι ο αυξημένος αριθμός ποδηλάτων που ήταν δεμένα στα κάγκελα των γεφυριών θα ανάγκαζε τους πεζούς να βγουν στο δρόμο. Η συντήρηση των γλαστρών γίνεται από επισκέπτες των κέντρων αστέγων της πόλης. Επίσης, έθεσε σε όλη την πόλη περισσότερες ζώνες στάθμευσης ποδηλάτων σε λειτουργία, οι οποίες πολλές φορές αντικατέστησαν θέσεις στάθμευσης για αυτοκίνητα.