Skip to content
Home » ΟΙ ΠΙΟ ΦΙΛΙΚΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΠΟΛΕΙΣ (ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ)

ΟΙ ΠΙΟ ΦΙΛΙΚΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΠΟΛΕΙΣ (ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ)

  • CFC 

Βερολίνο, Γερμανία

140813100412-best-biking-cities-berlin-horizontal-galleryΛίγο πιο μετριοπαθής από τις πόλεις της Ολλανδίας και της Δανίας, η Γερμανία έχει να επιδείξει σημαντικό έργο στην ανάπτυξη του ποδηλάτου, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα την πόλη του Βερολίνου στην οποία το 13% όλων των μετακινήσεων γίνονται με ποδήλατο. Σε κάποια προάστια μάλιστα το ποσοστό αυτό αγγίζει το 20%. Αυτό το ποσοστό είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό, αν αναλογιστεί κανείς τους παγωμένους χειμώνες, τις άψογες δημόσιες συγκοινωνίες και την παράδοση της πόλης στην κατασκευή αυτοκινήτων. Εκτός από τις σταθερές πολιτικές που σχεδιάζονται συχνά για την τόνωση του ποδηλάτου, το Βερολίνο βρίσκεται και σε μια τοποθεσία επίπεδη με πλατύς δρόμους.

Ενώ οι περισσότεροι Βερολινέζοι ζουν σε διαμερίσματα, το οποίο συχνά αποτελεί μεγάλη δυσκολία για τους χρήστες ποδηλάτων, τα παραδοσιακά συγκροτήματα κατοικιών είναι χτισμένα γύρω από μια κεντρική αυλή, απόλυτα ασφαλή για το κλείδωμα των ποδηλάτων. Το πιο εντυπωσιακό από όλα είναι ότι όλα τα παραπάνω εφαρμόζονται σε μια πόλη με πολύ μεγάλο πληθυσμό, πολύ μεγαλύτερο από το Άμστερνταμ και την Κοπεγχάγη.

Πορτλαντ, Όρεγκον

> at JELD-WEN Field on July 28, 2012 in Portland, Oregon.Οι πρώτες εργασίες κατασκευής ποδηλατοδρόμων στο Πόρτλαντ ξεκίνησαν πριν από 20 χρόνια, γεγονός που έχει οδηγήσει το ποδήλατο σήμερα να αποτελεί φυσιολογικό κομμάτι της κουλτούρας της πόλης.

Οι ποδηλατοδρόμοι καταλαμβάνουν απόσταση μεγαλύτερη των 250 χλμ. και χρησιμοποιούνται καθημερινά από το 8% των πολιτών που ισχυρίζονται ότι το ποδήλατο είναι το πρωταρχικό μέσο μεταφοράς τους και το 10% που ισχυρίζεται ότι είναι το δεύτερο μέσο μεταφοράς που χρησιμοποιούν. Τα ποσοστά αυτά αυξάνονται σταθερά, χάρη στο ‘’Bicycle Plan for 2030’’ που υιοθετήθηκε από το δημοτικό συμβούλιο της πόλης το 2010. Το πλάνο στοχεύει στην προσέλκυση νέων ποδηλατών, κατασκευάζοντας ένα πυκνότερο δίκτυο ποδηλατοδρόμων, μειώνοντας τα όρια ταχύτητας των αυτοκινήτων σε συγκεκριμένους δρόμους, αυξάνοντας τα παρκινγκ ποδηλάτων κ.λπ.

Το πιο εντυπωσιακό έργο, το οποίο θα ολοκληρωθεί το 2015, είναι η κατασκευή της ποδηλατικής γέφυρας η οποία θα διασχίζει τον ποταμό Willamette και θα φιλοξενεί μόνο πεζόδρομους και ποδηλατοδρόμους. Σύμφωνα με την ένωση ΄΄League of American Bicyclists΄΄ κάθε χρόνο στο Πόρτλαντ πραγματοποιούνται περίπου 2,100 ποδηλατικές δράσεις.

Τόκιο, Ιαπωνία

140812093752-best-biking-cities-tokyo-horizontal-galleryΣε μια πόλη 13 εκατομμυρίων ανθρώπων, το εντυπωσιακό 14% των καθημερινών μετακινήσεων γίνεται με ποδήλατο! Οι λόγοι για τους οποίους οι κάτοικοι του Τόκιο προτιμούν το ποδήλατο από το αυτοκίνητο είναι πρακτικοί. Η διαδικασία αγοράς αυτοκινήτου είναι δύσκολη καθώς πριν το αγοράσεις πρέπει να αποδείξεις ότι έχεις κατοχυρωμένη θέση πάρκινγκ. Πολλοί λίγοι άνθρωποι ποδηλατούν στη δουλειά, λόγω των τεράστιων αποστάσεων και του εξαιρετικά αποτελεσματικού συστήματος μεταφορών, αλλά αντιθέτως ποδηλατούν πολύ στις συνοικίες περιμετρικά από το κέντρο. Η ποδηλασία στο πεζοδρόμιο άλλωστε είναι νόμιμη και οι ποδηλάτες χρησιμοποιούν πρακτικά ποδήλατα με καλάθια και θέσεις για παιδιά, χωρίς να αυξάνουν την ταχύτητα του ποδηλάτου χωρίς ουσιαστικό λόγο. Η κουλτούρα της καθημερινής ποδηλασίας είναι μοναδική στην πόλη του Τόκιο.

Μπογκοτά, Κολομβία

140812121048-best-biking-cities-bogota-horizontal-galleryΗ πρωτεύουσα της Κολομβίας προφανώς δεν είναι τόσο φιλική προς το ποδήλατο, όσο άλλες πόλεις σε αυτήν την λίστα, καθώς λιγότερο του 5% των μετακινήσεων πραγματοποιούνται με ποδήλατο, ενώ αυξάνεται σταθερά και η χρήση αυτοκινήτου. Παρόλα αυτά, αξίζει να αναφερθεί, λόγω των δελεαστικών προσπαθειών που πραγματοποιούνται, ώστε να παρακινηθούν οι πολίτες μιας χαοτικά μεγάλης πόλης να χρησιμοποιήσουν ποδήλατο.

Επίσης χρήζει άμεσης αναφοράς το γεγονός ότι η πόλη βρίσκεται σε υψόμετρο 2.600 μέτρων πάνω από το επίπεδο της θάλασσας. Τα εύσημα πηγαίνουν στον νυν δήμαρχο, Enrique Penalosa, ο οποίος όταν ανέλαβε τη δημαρχία το 1998 ακύρωσε ένα πλάνο για την κατασκευή αυτοκινητοδρόμου που θα διέσχιζε το κέντρο, ξεκίνησε προσπάθειες ώστε να δημιουργηθεί ο σημερινός ποδηλατοδρόμος 320 χιλιομέτρων και σύντομα θα παραδοθεί στην πόλη το δημοτικό σύστημα ενοικίασης ποδηλάτων. Ο καλύτερος τρόπος να απολαύσετε μια ποδηλατοβόλτα στην Μπογκοτά είναι το Κυριακάτικο ‘’τελετουργικό’’ Ciclovia, με το οποίο κλείνουν οι δρόμοι και παραδίδονται σε πεζούς και ποδηλάτες.

Διαβάστε το πρώτο μέρος των πιο φιλικών προς το ποδήλατο πόλεων εδώ