Ο αριθμός των προστίμων που διανέμονται στους ποδηλάτες του Λονδίνου υπερδιπλασιάστηκε σε 15.800 σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο, καθώς η αστυνομία ξεκίνησε μια δυναμική εκστρατεία ”κατά της επικίνδυνης ποδηλασίας στην πρωτεύουσα”.
Οι ποδηλάτες έλαβαν πρόστιμα για 4.896 παραβιάσεις κόκκινων φαναριών, το υψηλότερο ποσοστό παραβιάσεων των τελευταίων 4 χρόνων. Ο συνολικός αριθμός προστίμων αξίας περίπου 60 ευρώ που δόθηκαν σε ποδηλάτες στο Λονδίνο έφτασε τον αριθμό των 15.786, πολύ μεγαλύτερος από τα 6.286 πρόστιμα που δόθηκαν το 2012.
Η αστυνομία συνέλεξε 995.000 ευρώ από πρόστιμα που δόθηκαν σε ποδηλάτες για διαφόρων ειδών αδικήματα, όπως παραβίαση κόκκινου φαναριού και σημάτων οδικής κυκλοφορίας, παράλειψη στάσης για την διέλευση αξιωματικών, έλλειψη κατάλληλου φωτισμού, μεταφορά περισσοτέρων του ενός επιβατών κ.ά..
Τον Νοέμβριο του περασμένου έτους η Αστυνομία του Λονδίνου ξεκίνησε μια επιχείρηση προστασίας, μετά τον θάνατο έξι ποδηλατιστών στους δρόμους του Λονδίνου μέσα σε ένα δεκαπενθήμερο.
Αξιωματικοί πραγματοποίησαν περιπολία σε 166 επικίνδυνα σημεία της πόλης και έδωσαν πρόστιμα σχεδόν σε 6.000 χρήστες ποδηλάτου, κυρίως για οδήγηση στο πεζοδρόμιο και παραβίαση κόκκινων φαναριών. Η προσπάθεια αυτή είναι ακόμα σε εξέλιξη, καθώς μέχρι στιγμής για το έτος 2014 έχουν σκοτωθεί 11 ποδηλάτες. Ο διοικητής αστυνομικός Robert Revill δήλωσε: ”Η προσπάθεια αυτή δεν αποσκοπεί στην τιμωρία αλλά στην ενίσχυση της ευαισθητοποίησης. Επιδιώκουμε την αυστηρή τήρηση του κώδικα οδικής κυκλοφορίας και του νόμου από όλους.”
Τον τελευταίο καιρό υπήρξε επίσης μια τεράστια αύξηση του αριθμού των ποδηλατών στο Λονδίνο. Τα ημερήσια ταξίδια στο Λονδίνο αυξήθηκαν από 320.000 το 2002 σε 580.000 το 2012, σύμφωνα με τα στοιχεία του ”Transport for London”. Η απογραφή του τελευταίου έτους απέδειξε ότι 64% των οχημάτων σε ορισμένους κεντρικούς δρόμους της πόλης κατά τη διάρκεια των πρωινών ωρών αιχμής είναι ποδήλατα. Ο Ann Kenrick, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του οργανισμού London Cycle Campaign δήλωσε: ”Όταν βλέπω έναν ποδηλάτη να παραβιάζει ένα κόκκινο φανάρι στρέφομαι απελπισμένος στον επόμενο ποδηλάτη που συναντάω δίπλα μου. Υπάρχουν τόσοι πολλοί χρήστες στο οδικό δίκτυο, που θα πρέπει να σέβονται ο ένας τον άλλο. Πρέπει να καταλάβουν οι ποδηλάτες ότι πρέπει να ακολουθούν τους κανόνες όπως όλοι οι άλλοι. Αλλά για να συμβεί αυτό χρειαζόμαστε και υποδομές, ώστε οι ποδηλάτες να μην κινδυνεύουν. Υπάρχει ένα πλάνο, το οποίο παρουσιάζει ένα δίκτυο 18 μιλίων σε μια Ανατολικο-Δυτική διαδρομή που θα εξελίξει την ποδηλασία στο Λονδίνο.”