Ακούγεται μάλλον προφανές:
H παροχή επιδοτήσεων για αγορά e-bikes και παραδοσιακών ποδηλάτων αυξάνει τον αριθμό ποδηλατών στους δρόμους και βελτιώνει την υγεία του πληθυσμού! Ποιος να το φανταζόταν!
Αν θέλουμε να μιλήσουμε μη ειρωνικά, φαίνεται πως η επιχορήγηση αγορών ηλεκτρικών ποδηλάτων σε ευρωπαϊκές χώρες (Γαλλία, Νορβηγία) έχει προκαλέσει σημαντική αύξηση στη χρήση ποδηλάτου στις χώρες αυτές.
Η προώθηση της ποδηλασίας ως μέσου μετακίνησης αποτελεί πολιτικό στόχο σε πολλές χώρες λόγω των οφελών της στο περιβάλλον και τη δημόσια υγεία. Πρωτοβουλίες για την τόνωση της χρήσης ηλεκτρονικών ποδηλάτων, όπως οι επιδοτήσεις, μπορούν να αποτελέσουν μια αποδοτική στρατηγική.
Στη Γαλλία τα σχετικά μέτρα εισήχθησαν ήδη από το 2021 και συνεχίζουν να ενισχύονται μέχρι και σήμερα.
Το σχέδιο επιδότησης μέχρι και 2.000 ευρώ για αγορά ηλεκτρικού ποδηλάτου τροποποιήθηκε για να περιλαμβάνει και περισσότερες εναλλακτικές, όπως επιδότηση παραδοσιακού ποδηλάτου ή ποδηλάτου από δεύτερο χέρι, μια πάγια τακτική μεταξύ ποδηλατών στη Βόρεια Ευρώπη.
Το Παρίσι, με το πρωτοποριακό αυτό σχέδιο, έχει βασικό στόχο την προώθηση της ποδηλασίας ως βιώσιμης εναλλακτικής στην οδήγηση για σύντομα ταξίδια, προσφέροντας πρόσβαση και οικονομική ενίσχυση στα χαμηλόμισθα κοινωνικά στρώματα, σε πολίτες δηλαδή που υπό διαφορετικές συνθήκες θα δυσκολεύονταν να προβούν σε μια τέτοια αγορά.
Η ίδια πολιτική φαίνεται πως είχε θετικά αποτελέσματα και στη Νορβηγία, όπου παρατηρήθηκε 12.6% αύξηση της χρήσης ποδηλάτου, μετά την εφαρμογή των μέτρων επιδότησης.
Στην Ελλάδα, το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» βοήθησε στη διάδοση της χρήσης των ηλεκτρικών ποδηλάτων και ενίσχυσε την παρουσία ποδηλατών στο δημόσιο χώρο. Εσείς εκμεταλλευτήκατε αυτή την πρωτοβουλία; Πόσο εύκολη και πόσο προσβάσιμη ήταν η διαδικασία;
Για την εφαρμογή και τα αποτελέσματα της πολιτικής σε άλλες χώρες, δείτε εδώ:
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2214140523001895
https://www.cyclingelectric.com/news/e-bike-subsidy-france
© Copyright Cities for Cycling 2023, All Rights Reserved