Skip to content
Home » Το ποδήλατο είναι ανεμελιά!

Το ποδήλατο είναι ανεμελιά!

Η Κάτια Κουμπλή είναι τοπογράφος - ποδηλάτης!

Αγαπάει το ποδήλατο σε όλες τις εκφάνσεις του αλλά το θεωρεί κυρίως μέσο μετακίνησης και αναψυχής.
Είναι από τους «σταθερούς» συμμετέχοντες στις βόλτες του Cities for Cycling, απ’ όπου είχαμε και την ευκαιρία να την γνωρίσουμε και να διακρίνουμε αμέσως τη μεγάλη της αγάπη για το ποδήλατο.

Θυμάσαι πότε ήταν η πρώτη φορά που έκανες ποδήλατο;
H πρώτη φορά που έκανα χωρίς βοηθητικές ήταν στα 4,5 χρόνια. Είχα την τύχη να μεγαλώσω στα Ασπρα Σπίτια Βοιωτίας, μια κωμόπολη στην οποία υπήρχε ανεπτυγμένη αθλητική κουλτούρα αλλά το επέτρεπε και η ρυμοτομία και η τοπογραφία της περιοχής.

Θυμάσαι το πρώτο σου ποδήλατο και την αφορμή που το απέκτησες;
Ηταν ένα κόκκινο – μπορντό ποδηλατάκι, δώρο των γονιών μου, με ένα τεράστιο φως με δυναμό, το οποίο αξιοπρεπέστατα διέλυσα στις πρώτες μου προσπάθειες για ισορροπία σε μία κολώνα φωτισμού, τρέχοντας πίσω από τα μεγαλύτερα παιδιά.

Έχεις κάποια δυνατή ποδηλατική ανάμνηση από τα παιδικά σου χρόνια;
Τις υπέροχες τσουρμοποδηλατοβόλτες με τους παιδικούς μου φίλους στα Ασπρα Σπίτια, τουλάχιστον 10-15 ποδήλατα, από την παραλία μέχρι τις απότομες κατηφόρες. Θυμάμαι που ανταλάσσαμε μεταξύ μας και ποδήλατα για να τα «δοκιμάσουμε», εξ’ ου και τα σημάδια στα γόνατα

Τι κάνεις συνήθως με το ποδήλατο;
Το χρησιμοποιώ για βόλτες και πολύ συχνά για διάφορες δουλειές που δεν απαιτούν να μεταφέρω κάποιο μεγάλο βάρος.

Με τι ασχολείσαι;
Είμαι τοπογράφος μηχανικός και έχω κάνει μεταπτυχιακό στα έργα υποδομής. Ωστόσο, εδώ και κάποιο χρονικό διάστημα εργάζομαι σε Υπηρεσία Δόμησης.
Στο παρελθόν όμως, μέσω των Τεχνικών Υπηρεσιών που υπηρεστούσα, είχα ασχοληθεί με τη μελέτη – έργα ποδηλατοδρόμων, κόμβων κλπ και γνωρίζω αρκετά τα προβλήματα σχεδιασμού – υλοποίησης αυτών, ειδικά σε ένα ήδη δομημένο περιβάλλον.

Έχεις κάποια αγαπημένη διαδρομή;
Η αγαπημένη μου διαδρομή εντός Αθήνας είναι Θησείο – ΚΠΙΣΝ.

Περίπου πόσα χιλιόμετρα κάνεις το μήνα;
Δεν υπάρχει κάτι στάνταρντ γιατί εξαρτάται από τον φόρτο της καθημερινότητας, το πρόγραμμα και τις άλλες υποχρεώσεις μου.

Τί ποδήλατο ή τι ποδήλατα έχεις;
Έχω δύο. Ένα ΚΟΝΑ για άσφαλτο και ήπιους χωματόδρομους και μία παλιά κούρσα που έφτασε σε εμένα μέσω μίας καλής φίλης, την ανακαίνισα και την έχω σαν παιδί μου!

Πού το παρκάρεις – όταν είσαι σπίτι κι όταν βγαίνεις έξω;
Η αλήθεια είναι ότι αυτό είναι ένα πρόβλημα. Έξω προσπαθώ να έχω οπτική επαφή με το σημείο που το ασφαλίζω (κολώνα συνήθως). Στο σπίτι το ένα είναι στην αποθήκη και το άλλο μέσα στο διαμέρισμα, όχι μόνο για να είναι πιο ασφαλές αλλά και γιατί μόνο που το βλέπω, ταξιδεύω.

Ποια θα έλεγες πως είναι τα τρία σημαντικότερα προβλήματα που ίσως αντιμετωπίζει κάποιος που κάνει ποδήλατο στην Αθήνα;
Θα ξεκινήσω με την μη ύπαρξη ολοκληρωμένων δικτύων ποδηλατοδρόμων, έτσι ώστε να υπάρχει ομαλή πρόσβαση από τη μία περιοχή στην άλλη. Ωστόσο θέλω να τα βλέπω αισιόδοξα τα πράγματα και τα τελευταία χρόνια υπάρχουν βελτιώσεις, Η αλήθεια είναι ότι η Αθήνα από πλευράς τοπογραφίας έχει δυσκολίες και δεν είναι δυνατόν να συνδεθούν όλες οι γειτονιές, πλην όμως απαιτείται καλή διασύνδεση με τα Μέσα Μαζικής Συγκοινωνίας
Έπειτα είναι ο κακός σχεδιασμός των ποδηλατοδρόμων, όπου υπάρχουν, που σε πολλές περιοχές εξυπηρετούν συνάμα και τους πεζούς λόγω έλλειψης φυσικά πεζοδρομίων, η απότομη διακοπή τους σε πολλά σημεία, η υψομετρική τους μελέτη (πολλά bumps) λόγω των εισόδων στα parking των σπιτιών, η έλλειψη σήμανσης, η έλλειψη θέσεων στάθμευσης κτλ.
Τέλος η οδηγική κουλτούρα όπως προαναφέρθηκε που αυτό αφορά την πλειονότητα των οδηγών των αυτοκινήτων και μηχανών. Πολύ συχνά όμως και οι ίδιοι οι ποδηλάτες δεν επιδεικνύουν την απαιτούμενη, οδηγώντας στην αριστερή πλευρά σε λεωφόρους, κάνοντας σφήνες ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Το νόμισμα έχει πάντα δύο όψεις.

Και γιατί θα πρότεινες σε κάποιον να κάνει ποδήλατο στην Αθήνα; Ποια είναι τα επιχειρήματά σου υπέρ της χρήσης του ποδηλάτου στην πόλη;
Καταρχήν, το περιβαλλοντικό όφελος είναι πολύ μεγάλο, αλλά και πέραν της σωματικής άσκησης, η αποβολή του καθημερινού στρες που προκαλεί η οδήγηση ενός αυτοκινήτου, την οποία παρατηρούμε καθημερινά όλη την ημέρα πώς εκτονώνεται στα φανάρια. 

Επίσης, θα πρότεινα σε ανθρώπους που φοβούνται στην Αθήνα το ποδήλατο και είναι αρκετοί αυτοί, να το δοκιμάσουν έστω για βόλτα στον ελεύθερό τους χρόνο σε δρόμους με μικρότερο κυκλοφοριακό φόρτο και θα εκπλαγούν! Δεν είναι σίγουρα η Αθήνα Άμστερνταμ ή Κοπενγχάγη αλλά είναι κρίμα να περιμένεις να πας εκεί για να ανέβεις σε ποδήλατο!

Θεωρείς τους οδηγούς στην Αθήνα φιλικούς στο ποδήλατο;
Δε θα έλεγα απόλυτα ναι, γιατί γενικότερα μας λείπει η οδηγική κουλτούρα, όμως δεν είναι και τόσο χάλια τα πράγματα όπως παρουσιάζονται. Γενικότερα, χρειάζεται προσοχή και σεβασμός μεταξύ των οδηγών οποιουδήποτε μέσου.

Επιλέγεις συνήθως κεντρικούς δρόμους ή δευτερεύοντες;
Επιλέγω τους δευτερεύοντες έτσι ώστε να είμαι πιο ασφαλής αλλά και να μην παρεμποδίζω και «προβληματίζω» τα αυτοκίνητα που κινούνται με μεγάλες ταχύτητες. Τους κεντρικούς δρόμους συνήθως χρησιμοποιώ όταν είμαι μέλος μιας μεγάλης ποδηλατικής παρέας.

Χρησιμοποιείς κάποια εφαρμογή για να σχεδιάζεις τις διαδρομές σου;
Χρησιμοποιώ την «bike your city» αλλά πολλές φορές αυτοσχεδιάζω την ώρα που είμαι πάνω στο ποδήλατο

Βγαίνεις για ποδήλατο με παρέα;
Βγαίνω με την κορούλα μου κοντινές βόλτες που είναι σχεδόν 6 και έμαθε πρόσφατα κ αυτή χωρίς βοηθητικές ρόδες, με φίλες και φίλους που μοιραζόμαστε το ίδιο πάθος αλλά συχνά και μόνη μου όποτε ο χρόνος και το πρόγραμμα το επιτρέπει.

Υπάρχει κάποιο ταξίδι που ονειρεύεσαι να κάνεις με το ποδήλατο;
Θα ήθελα να διασχίσω την Κεντρική Ευρώπη και να φτάσω στο Αμστερνταμ που το λατρεύω και κάποια μέρα σίγουρα θα το καταφέρω! Εurovelo σου έρχομαι!

Ποια είναι η πρώτη λέξη που σου έρχεται στο μυαλό όταν κάποιος σου πει «ποδήλατο»;
Ελευθερία και ανεμελιά => Παιδικά Χρόνια

Τηλέφωνο

(0030) 210 2016500

e-mail

info@citiesforcycling.gr

Διεύθυνση

Ψυχάρη 45, Αθήνα

Ακολουθήστε μας

© Copyright Cities for Cycling 2023, All Rights Reserved